Hop paardje hop - Reisverslag uit Guelph, Canada van JudithO - WaarBenJij.nu Hop paardje hop - Reisverslag uit Guelph, Canada van JudithO - WaarBenJij.nu

Hop paardje hop

Door: Judith

Blijf op de hoogte en volg

10 April 2016 | Canada, Guelph

Het is weer weekend! Deze keer niet zoveel gedaan als vorig weekend, maar toch wel weer wat leesvoer voor jullie.

Gisteren hebben we in Zwolle een verrassingsfeest voor onze pappie georganiseerd, waarbij we de hele familie en nog wat vrienden hadden uitgenodigd. Via Skype zou ik alles mee kunnen maken.
Wat bleek, ik had hier thuis ruzie met steeds uitvallend internet, en in het nu voor mij oversease Zwolle kregen ze de wifi niet aan de praat. Uiteindelijk is het toch gelukt, en is de verbinding geen enkele keer meer weggevallen! Naar wat ik begrepen heb stond ik in het figuur van een laptop op een statafel en ben zelfs tijdelijk geprojecteerd op de beamer (had niet gehoeven, haha!). Via deze weg heb ik ook nog wat mensen kunnen spreken, al viel dat niet mee doordat het lastig praten is met veel geroezemoes-xxl op de achtergrond. Niet bij mij, want de enige levende wezens hier in huis waren de hond (die het eerste uur tijdens Skype bij me op schoot lag) en de kat.
Anyway, ik heb er erg van genoten iedereen op deze manier weer eens te zien en sommigen ook te spreken.

Voor het feest voorbij was, moest ik alweer wieberen. Ik had aan het begin van de middag mijn eerste ritje staan op mijn paarden-lease-adresje. Ik ging er op de fiets heen, dat is goed voor een ritje van 40 minuten. Geen vlak stuk uiteraard, maar met flinke heuvels! Het was enorm fris met een temperatuur van -4 en voor het gevoel -15. De wind was flink aanwezig, al had ik deze op de heenweg in de rug (wat toch wel erg lekker was). Precies op tijd kwam ik op stal aan. Daar stond op een bord welk paard ik vandaag tot mijn beschikking zou hebben. Een zwart monster genaamd Zorro (kruising Quarter). Al met al leek het een aardig beestje te zijn en goed mak. Eenmaal erop was het even vechten wie er de baas was, maar dat was al vrij snel klaar. Uiteindelijk heb ik een heerlijk uurtje gereden. Zorro was wel enorm stijf linksom, hij kon geen fatsoenlijke bochten maken. Waar hij bij het linksom gaan naar links hoort te buigen door zijn hele lijf, deed hij dat vrolijk naar rechts. Ik heb er flink aan gewerkt, maar dit beest is zo stijf dat je dat echt niet goed gaat krijgen in een uurtje. Uiteindelijk liep hij wel heel lekker ontspannen.
Galop vond hij rechtsom dan weer heel lastig. Dit werd geuit in een kop die vol omhoog gegooid werd zodra hij aansprong in galop.
Volgende week ga ik weer, al heb ik wel aangegeven dan een ander paard te willen proberen. Ik wil verschillende paarden rijden (leer je meer van) en als het bevalt en ik hiermee door ga, kan ik altijd nog een favoriet uitkiezen.
De terugweg was een heel stuk zwaarder dan de heenweg. Ik had enorme tegenwind (windkracht 5) en die wind was koud!! Op een gegeven moment kwam ik een heuvel af, en zag ik in de verte de weg zo enorm steil naar boven lopen, niet normaal meer. Ik heb er een fotootje van gemaakt, maar ik weet niet of het daar zo goed op te zien is. Die zal ik bij dit verslag zetten.

Vanochtend ben ik weer naar een kerk geweest hier in Guelph.
Deze keer was het een evangelische kerk. Blijkbaar. De muziek kon ik zelfs wat van meezingen (altijd leuk). Verder was het voor mij wat over de top, al was de predikant wel erg goed. Best kans dat ik hier nog eens naartoe ga.
Voor vanmiddag heb ik niet heel veel bijzonders in petto. Er wordt zo weer sneeuw verwacht en het is nog erg koud buiten. Ik denk dat ik de fiets nog maar even pak en een blokje om ga naar een van de trails buiten de stad. Volgens de voorspelling wordt het komende week dan eindelijk iets lente. Ik ben benieuwd of hiermee de winter dan echt ten einde is. We gaan het zien!

Overigens hoor je hier van de Canadezen verschillende dingen over Nederlanders. Zo roepen ze op stage allemaal dat Nederlanders allemaal zo groot zijn. Alleen ik heb dan een genetisch mankement waardoor ik klein ben gebleven, haha. Stelletje.
Vorige week zei een man dat ik er Nederlands uitzag. Nederlanders zijn volgens hem altijd blij en vrolijk. Volgens hem is Nederland voor iedereen het beloofde land. Iedereen zou daar willen wonen. Tja..

Een van de ooms die hier met Pasen trouwens was, had ook nog een mooi verhaal. Hij was een paar jaar geleden met zijn vrouw op vakantie in Nederland, en ze zijn toen veel wezen fietsen. Zo kwamen ze op een gegeven moment een bord tegen met 'wild roosters'. Dit moet je even lezen alsof je engelstalig bent. Wild Roosters zijn namelijk wilde hanen. Dus de vrouw begon al aardig door te trappen. Het duurde vrij lang voor ze in de gaten hadden dat wild roosters geen wilde hanen zijn, maar wildroosters, namelijk die ijzeren dingen die op de grond liggen om het wild/vee binnen de hekken te houden :P

  • 10 April 2016 - 20:20

    W:

    En bedankt! Nu kan ik dat bord nooit meer normaal lezen.

  • 11 April 2016 - 09:58

    Mama:

    Hé Judith!
    Het was leuk om je er op deze manier bij te hebben bij papa's feest. Er was wel één feestganger die bijna aan de laptop geplakt zat; zal wel een bewonderaar van je zijn geweest ;).
    Kan je de volgende keer niet per paard naar huis gaan? Lijkt me wat makkelijker met die koude wind.
    Sterkte met je stage vandaag en met al die leuke mafketels die daar zitten!
    We spreken elkaar gauw weer! Knuffels!!!

  • 11 April 2016 - 11:29

    Esther:

    Ha, het was leuk om je via Skype erbij te hebben zaterdag!
    Lekker dat je weer even op het paard hebt kunnen rijden. Geen lessen, maar puur zelf een uurtje kunnen rijden?

    Die kerk is wel wat anders dan de evangelisch-katholieke kerk van een paar weken terug. Wel leuk dat je een aantal nummers mee kon zingen! Dat maakt het denk ik al een stuk aangenamer.

    Haha, geweldig die vooroordelen over Nederlanders! Heb je ze al verteld over onze vooroordelen over Noord-Amerikanen? Veel succes en plezier met je stage vandaag!

    Tot spreeks!

  • 11 April 2016 - 15:50

    :

    Mam, ik zou volgende keer best te paard naar huis willen. Zet ik hem gewoon in de achtertuin ;)

    Esther, dit was inderdaad gewoon zelf een uurtje rondhobbelen. Best leuk voor de afwisseling!
    Enne, ja ik geef die Canadezen ook altijd een vooroordeel over N-Amerikanen terug. Werkt prima!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Guelph

Canada 2016

Canada 2016

Recente Reisverslagen:

01 Augustus 2016

Thuis in Nederland

29 Juli 2016

Oh Canada...

26 Juli 2016

Lake Superior

24 Juli 2016

Rodeo en Thunder Bay

20 Juli 2016

Nachtelijke avonturen

Actief sinds 20 Jan. 2016
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 6434

Voorgaande reizen:

12 Maart 2016 - 30 Juli 2016

Canada 2016

Landen bezocht: