Bosbessen en pistolen - Reisverslag uit Zebulon, Verenigde Staten van JudithO - WaarBenJij.nu Bosbessen en pistolen - Reisverslag uit Zebulon, Verenigde Staten van JudithO - WaarBenJij.nu

Bosbessen en pistolen

Door: Judith

Blijf op de hoogte en volg

12 Juli 2016 | Verenigde Staten, Zebulon

Ik ga nu ik de kans heb iets vaker updaten dan jullie van me gewend zijn, aangezien er dagelijks wel wat te beleven is!

We zitten nog steeds bij de familie Schloesser in Zebulon, Georgia. Gisterochtend zijn we na een ontbijtje met scrambled eggs en iets wat uit de oven kwam maar waarvan ik de naam vergeten ben op pad gegaan naar een blueberry farm hier in de buurt. Bewapend met hoeden en petten, want ook vandaag zou het weer bloedheet gaan worden. Ik had een mooie strohoed van Rachel op mijn kop gekregen, zie foto ;)
Nadat we ons bij aankomst goed hadden ingesmeerd, kregen we allemaal een riem om onze middel met daaraan een opengeknipte plastic melkbusding waarin we de bosbessen konden verzamelen. De vrouw des landes (niet echt huizes ;P ) vertelde dat er meerdere soorten op het terrein stonden, ik geloof een stuk of 6. De soort met kleinere struiken die voorin het stuk stonden, waren al vroeg rijp dit jaar. Die struiken hadden niet al te veel bessen meer hangen. Haar advies was om zover mogelijk naar achteren te gaan, aangezien de meeste bezoekers direct voorin al beginnen met plukken. Dat advies hebben we dus maar opgevolgd. Achterin waren de struiken inderdaad helemaal afgeladen met mooie rijpe bosbessen. Nadat we allemaal een leuke hoeveelheid hadden verzameld en zo'n beetje gesmolten waren (brandende zon en weinig wind) hebben we alles in 2 melkbusdingen gegoten en deze nog aangevuld tot ze beide goed gevuld waren. Hierna hebben we de boel afgerekend en keerden we weer huiswaarts.
Terug thuis zijn we na de lunch naar de buren gegaan. Die hebben namelijk een zwembad in de tuin, en die bleek ook nog diep genoeg om er een duikplank bij te plaatsen. Ideaal om af te koelen op zo'n hete zomerdag (van Rachel en Zach mag ik het niet warm noemen, want warm is nog te koud voor de temperatuur die we hier hebben). En dat is dus waar we de rest van de middag hebben uitgehangen. Ik geloof dat we wel een uur of 4 in het water hebben gezeten, we zijn er alleen uitgekomen om een stuk watermeloen te nuttigen. Rond een uur of 6 begon het te onweren, en zijn we dus maar weer naar huis gegaan.
Gary kwam vlak daarna ook weer thuis, en hij had wat voor me meegenomen: een pak de Ruijter hagelslag en vlokken!! Uiteraard ook voor zijn eigen gezin, met nog een flink aantal zakken borrelnootjes in allerhande smaken. Je kunt wel begrijpen dat ik hem nu eeuwig dankbaar ben ;P
Na het avondeten (zelfgemaakte burgers van zelfgeschoten hertenvlees) hebben we met de hele family Johnny English 2 gekeken. Super gezellig, en de lachspieren zijn weer goed getraind!

Vanochtend gingen we niet al te laat uit bed. Gary nam Wilco en mij mee naar de buurman hier schuin tegenover, die heeft een schietbaan in de achtertuin. Achtertuin formaatje Amerikaans, en we zitten hier niet bepaald in de stad ;)
Wilco reed ons erheen in Gary's truck (Elise, jouw droomauto!). Bij aankomst mocht ik beginnen. We begonnen op een baan voor de rifles (ofzo). De grotere geweren, zeg maar. Wilco en Gary installeerden de target, een stuk karton met daarop getekend het bovenlijf van een mens. Ik geloof dat de target zo'n 45m stond van de locatie vanwaar wij schoten. Na een hele uitleg heb ik eerst met een .22 geschoten. Dat ging me redelijk af, ik kon de stickers die op de target geplakt waren aardig precies raken (3 van de 4 raak). Nadat ook Wilco met dit apparaat geschoten had, kreeg ik een ander geweer in handen geduwd, een gevalletje Arnold Schwarzenegger. AR15 volgens de kenner naast me. Dat was ineens een heel ander kaliber (letterlijk)! Deze heb ik eerst vanuit een zittende positie geprobeerd, daarna staand. Staand was toch prettiger, want hij gaf een beste terugslag bij afvuren. Volgens Gary was ik overigens een natural :)

De buurman kwam er inmiddels ook bij, en we zijn met ons vieren naar de schietbaan voor de pistolen gegaan, achterin de 'tuin'. Daar stonden al verschillende targets opgesteld, zowel van staal als van karton. Wilco en Gary hingen er nog een paar nieuwe kartonnen targets bij, zodat we ook daadwerkelijk konden zien wat we aan het doen waren. Gary liet me zien hoe ik het pistool vast moest houden en toen was het aan mij om te laten zien of ik ook in het pistoolschieten een natural was. Dat bleek zo te zijn, want de kartonnen target raakte ik constant. Hierna moest ik een stalen target raken, die een heel stuk kleiner was dan de kartonnen versie. Ook moest ik 2 schoten snel achter elkaar doen. Dat ging me vrij gemakkelijk af, wat resulteerde in een soort stille juichkreten van mijn oompje ;P
Vervolgens kreeg ik weer een ander soort pistool in handen gedrukt en moest ik een stalen torso gaan beschieten. Dat ook maar gedaan en ook dat ging me weer aardig af. Heel geinig :P
Ook Wilco kwam uiteraard vaak aan de beurt en heeft allerlei fancy pistolen mogen proberen van zowel Gary als de buurman. Zo hebben wij geschoten met Glock17 en S&W. Oordoppen waren wel nodig, want wat een geluid komt daaruit zeg :o
Tijdens Wilco's laatste magazijn kwam er een enorme havik en landde in een boom vlak achter de targets. Zo gaaf!

Nu hebben we de lunch achter de kiezen en is het weer tijd om af te koelen in des burens zwembad. O zo lastig...

  • 31 Juli 2016 - 23:37

    Helene:

    Ik wist dat je je blog aan het bijwerken was hier thuis, maar las het nu pas. Hele leuke verslagen en zo super dat jullie het land doorkruist hebben, vele avonturen hebben beleefd en gezellig bij ons zijn gebleven. We hebben genoten! Volgende keer moet je alleen een wat koelere maand kiezen ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Zebulon

Canada 2016

Canada 2016

Recente Reisverslagen:

01 Augustus 2016

Thuis in Nederland

29 Juli 2016

Oh Canada...

26 Juli 2016

Lake Superior

24 Juli 2016

Rodeo en Thunder Bay

20 Juli 2016

Nachtelijke avonturen

Actief sinds 20 Jan. 2016
Verslag gelezen: 107
Totaal aantal bezoekers 6408

Voorgaande reizen:

12 Maart 2016 - 30 Juli 2016

Canada 2016

Landen bezocht: