Kantoorbezigheden - Reisverslag uit Guelph, Canada van JudithO - WaarBenJij.nu Kantoorbezigheden - Reisverslag uit Guelph, Canada van JudithO - WaarBenJij.nu

Kantoorbezigheden

Door: Judith

Blijf op de hoogte en volg

05 Mei 2016 | Canada, Guelph

Omdat het toch al 4 uur is geweest en de motivatie ver te zoeken is (en ik het belangrijkste gedeelte al af heb), weer even tijd om een stukje te schrijven.

Motivatie? Wat? Het is toch 5 mei? Ja. Maar Bevrijdingsdag is alleen in NL, niet in Canada op 5 mei. Maar het is toch Hemelvaartsdag? Weer ja. Maar helaas is dat in Canada geen reden om de hardwerkenden een vrije dag te gunnen. Dus zit ik braaf al de hele dag op kantoor.

Op kantoor gebeuren leuke dingen, maar zijn er ook ergernissen.
Kantoorergernis nummer 1:
Het Chinese meisje wat aan de overkant van de ruimte werkt. Ze is er bijna nooit, maar als ze er is zit ze te eten. Altijd. En manieren heeft ze nog nooit van gehoord. De ergernis waar ik het over heb? Ze smakt als een klein kind. Vreselijk. Er is geen hap die ze fatsoenlijk met mond dicht kan kauwen. Brrr ik krijg echt de kriebels van dat figuur...
(Koptelefoon op en muziek keihard zetten werkt overigens tot op zekere hoogte wel om dit irritatiefactortje buiten te sluiten)


Ik ben gezegend met een topbaas/stagebegeleiderpersoon.
Gisteren was ik hard aan het worstelen met mijn favoriete statistiekprogramma (jawel, SAS...). Komt Filippo (mijn stagebegeleider) ineens naast mijn bureau staan. Of ik mee kwam om voetbal te kijken. Uh, wanneer en waar? Nu. In het universiteitscentrum. Oke.. Waarom ook niet? Goed excuus om mijn favoriete programma af te sluiten (niet geheel zonder slag of stoot, want mijn laptop besloot het ook op te geven en vast te lopen) en een frisse neus te halen. Filippo bleek naast mij nog 5 andere dames opgetrommeld te hebben. Zo ging Filippo met zijn harem op pad naar de UC. In de UC zit op de 1e verdieping een pub. Daar was bijna niemand (raar he, midden op de middag). Op grote tv's was het voetbalkanaal al ingeschakeld. Maar voor onze rasechte Italiaan was dat niet genoeg. Of het grote beamerscherm naar beneden kon. Dat werd netjes geregeld. In de pub heb je de keuze om plaats te nemen op banken of op stoelen. Bij een tv horen natuurlijk banken, dus Filippo begon al druk met het verslepen van een paar banken, waar we met ons 7'en op plaats konden nemen, vlak voor het scherm. Tot grote vreugde (ahum) van Francesca.
Wij namen dus plaats op de banken. Zal er vast leuk uitgezien hebben.
Op kosten van Filippo mochten we allemaal een drankje bestellen. Altijd leuk uiteraard! En natuurlijk ook lekker. Voor het droogje bestelde Filippo een flinke schaal nacho's, die netjes met schoteltjes en servetjes werd afgeleverd.
Filippo bleek een fanatiek voetbalfan te zijn. Hij zat dan nog net niet op het puntje van de stoel (bank), maar zodra er wat interessants gebeurde schreeuwde hij "die, die!" Geen idee hoe je dat schrijft in het Italiaans, maar het zou dus iets moeten betekenen als 'hup, kom op!'. Verder was hij steeds aan het schelden in het Italiaans. Hilarisch, vooral omdat de Duitse dame onder ons dan heel droog herhaalde wat hij zei. Vervolgens leidde dit ertoe dat Filippo de dames naast hem wat Italiaanse scheldwoorden aanleerde (en dat waren geen nette scheldwoorden, als ik de reacties van Francesca zag).
Al met al vond ik dit een ernstig geslaagde 'werkmiddag'!
Doe mij ook maar zo'n baas, daar zou ik zelfs een saaie kantoorbaan wel mee uit kunnen zitten!

Filippo is buiten zijn geweldige ideeën ook oprecht geïnteresseerd in iedereen die onder zijn vleugels verkeerd. Zo weet hij van een ieder hoe de situatie thuis is, zowel in Canada als in het thuisland. Hij weet wie er aan de man of vrouw is en voor hoe lang. Hij weet wat de plannen zijn tijdens het verblijf in Canada, en bij terugkeer naar het eigen land. Er is een meisje dat rookt, en hij probeert uit alle macht haar ertoe te brengen dat ze daarmee stopt. Hij motiveert iedereen tijdens de lunch gezond en vooral ook gevarieerd te eten.
Echt, die man is goud waard. Ik heb hem al gevraagd of hij niet stiekem plannen heeft om in NL een bedrijfje te gaan beginnen, waar hij aan mij dan zijn eerste werknemer zou hebben. Vond hij niet zo'n geslaagd plan :P

Over het weer ga ik het niet hebben, want de zomerse temperaturen die jullie nu hebben ga ik niet overtreffen! Al heb ik verder niks te klagen, want morgen en zaterdag hebben wij ook een mooie 20 graden in de planning staan. Over zondag gaan we het niet hebben ;)

Groetjes en tot de volgende!

  • 05 Mei 2016 - 23:25

    Mama:

    Ha, ha, Judith, ik zie het voor me: jij tussen de andere dames in met Filippo fanatiek voetbal aan het kijken. Ach, nu Nederland deze zomer niet meespeelt kan je je toch nog een beetje uitleven;)
    Hier zitten we thuis mee te genieten van het Bevrijdingsfestival/ Liberation Dance door elkaar heen. Super gemakkelijk; hoeven we niet naar de stad, maar kunnen we vanaf de bank met koffie en koek het mee beleven...!
    Wij hebben vandaag eindelijk de winterkleding maar eens echt verruilt voor de zomerkleding. Heerlijk! Tja, er moeten dingen zijn waardoor je naar Nederland gaat verlangen...
    Ik heb inmiddels geleerd dat ze in Canada op 11 november Memorial Day hebben (met Poppy's, die in een gedicht uit die tijd genoemd werden). We waren namelijk op het Canadian War Cemetry in Holten, dus ook een stukje Canada, alleen zonder levende Canadezen (voor zover ik weet). Maar het was er erg indrukwekkend. En de Rhododenderons langs de randen bloeiden volop!
    We gaan toch maar eens proberen of we in slaap kunnen komen met een stevige beat. Sterkte daar met de smakkende, boerende en charmante collega's en bazen!

    Dikke Nederlandse knuffel van ons!

  • 06 Mei 2016 - 15:51

    :

    Ze hebben hier inderdaad op 11 november Memorial Day. Ach, ik heb straks op 1 juli vrij, want dan is het Canada Day! Dus ik heb gelukkig nog wel een keer een vrije dag doordeweeks. En volgens Amelia schijnt Canada Day best heel leuk te zijn, met allerlei activiteiten. Een beetje vergelijkbaar met koningsdag bij ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Guelph

Canada 2016

Canada 2016

Recente Reisverslagen:

01 Augustus 2016

Thuis in Nederland

29 Juli 2016

Oh Canada...

26 Juli 2016

Lake Superior

24 Juli 2016

Rodeo en Thunder Bay

20 Juli 2016

Nachtelijke avonturen

Actief sinds 20 Jan. 2016
Verslag gelezen: 102
Totaal aantal bezoekers 6459

Voorgaande reizen:

12 Maart 2016 - 30 Juli 2016

Canada 2016

Landen bezocht: