Canada 1.0 - Reisverslag uit Guelph, Canada van JudithO - WaarBenJij.nu Canada 1.0 - Reisverslag uit Guelph, Canada van JudithO - WaarBenJij.nu

Canada 1.0

Door: Judith

Blijf op de hoogte en volg

13 Maart 2016 | Canada, Guelph

Daar zijn we dan eindelijk!
Gisteren na een beroerde nacht vroeg op pad richting Schiphol. Daar eerst de ruimbagage ingecheckt, waarna we naar het panoramadak zijn gegaan om te koekeloeren naar wat er daar allemaal te zien is. Rond half 11 zijn we weer naar beneden gegaan, naar de incheckbalie. Toen was toch echt het moment aangebroken dat we afscheid moesten gaan nemen. Eerst een groepsknuffel met de meiden, waarbij er al enige traantjes vloeiden. Daarna mam, en daarna pap een dikke knuffel gegeven. En toen Wilco. Het beste voor het laatst bewaren, nietwaar? ;)
Nadat we elkaar nog eens goed vast hebben gepakt, ben ik door het hek gegaan, waar alleen nog passagiers mogen komen. Nog één keer achterom gekeken, gezwaaid en toen doorgelopen naar de douane. Trap op, hoekje om, en achteraan sluiten in de ellenlange rij. Jas uit, tassen op de band, schoenen uit, riem af, de hele heisa. Vervolgens in een poortje staan met de benen wijd en de handjes in de lucht. De spullen kwamen goed de douane door, al moest de cameratas even open gemaakt worden. Maar nadat gezien was dat deze volledig gevuld was met allerhande zooi mocht ik alweer doorlopen. Na de paspoortcheck (wat tegenwoordig volautomatisch gaat), was ik in het tax free gedeelte. Lang rondsjouwen kon ik daar bepaald niet, want de gate was al open Die ging om 11.25 open, geeft dus mooi aan hoe lang het duurde bij de douane. Bij de gate hoefde ik nog maar heel kort te wachten voor ik aan boord kon. Dat verliep allemaal vrij vlotjes. In het vliegtuig had ik een mooie plek langs het raam, net achter de vleugel. Naast me zat een man die de hele weg James Bond heeft gekeken als hij niet aan het slapen was. Prima, ik heb totaal geen last van hem gehad.
Het begon al leuk, want nadat we een bochtje achteruit hadden gereden van de gate weg, volgde al het bericht dat we teruggingen naar de gate wegens technische problemen. Terug naar de gate gingen we echter niet, we werden aan de andere kant van de baan neergezet waar we nog een uur uit ons neus konden vreten. Doordat het systeem een aantal keer is gereset, konden we ook niet alvast een filmpje kijken tijdens dat uur. Het bleek te gaan om het uitvallen van de back up generator. Nadat dit mankement was verholpen, mochten we vertrekken. Dit was rond een uurt of 13.15, een dik uur nadat we officieel zouden vertrekken. Het taxiën over Schiphol duurde niet al te lang, we hoefden maar een minuut of 5 rond te kachelen.
Onderweg was het prachtig weer. De helft van de tijd was het helder met hier en daar wat wolkjes. De andere helft van de tijd was er bewolking waar verder weinig aan te beleven was. Net na opstijgen zijn we langs de kustlijn van Nederland gevlogen. Ongeveer ter hoogte van Texel draaiden we naar het westen. Tijdens de verdere reis heb ik Schotland nog kunnen zien, net als het laatste stuk van Groenland, en het overgrote deel van Canada waar we overheen vlogen. Ik heb echt genoten van de mooie landschappen die ik onderweg mocht bewonderen, evenals de bevroren oceaan.
Eenmaal geland om 15:20 uur was het een heel eind lopen voor je eindelijk bij de douane kwam. Eerst moest je met zijn allen in een rij gaan staan. Bij het controleren van het formulier dat je in het vliegtuig hebt ingevuld, werd ik doorgestuurd naar een tweede douanepost. Lekker dan.. Die man achter de balie stelde ook gewoon precies de verkeerde vragen. Bij de tweede post was ik echter zo klaar. Deze man stelde wel de goede vragen en na het lezen van de brief van het CDN mocht ik zo door. Gelukkig maar, want inmiddels waren we een uur verder. Uiteindelijk liep ik rond 17 uur met bagage en al de aankomsthal uit, waar mijn hospita me al op stond te wachten. Na een korte kennismaking gingen we op weg naar Guelph. De autorit ging vrij vlot. Onderweg heb ik nog een paar herten en een vulture gezien. En warm dat het daar was! Het was in Toronto gisteren wel 17 graden!
Eenmaal thuis werd ik begroet door de dochter van mijn hospita, en de hond (een moddervette Golden Retriever met een chronisch aandachttekort). Na het eten (uur of half 8/ 8 uur) ben ik direct naar boven gegaan en ben ik bed nog even een boekje gaan lezen. Rond een uur of half 9 heb ik het licht maar uitgedaan, want de dag had al lang genoeg geduurd! Ik had geluk, deze nacht werd hier de klok al verzet naar zomertijd. Mijn jetlag werd dus met een uurtje verminderd!

Geniet van de foto's gemaakt vanuit het vliegtuig en schroom niet om een reactie te plaatsen!

  • 13 Maart 2016 - 19:27

    Mam:

    Hé Judith!
    Mooie foto's! Dat is beter dan James Bond;). Meer iets van Happy Feet..
    Het is leuk om je reis zo mee te beleven. Mag jij nou de Golden Retriever op goed gewicht brengen door er elke dag mee te wandelen?
    Veel succes morgen bij het begin van je stage en tot je volgende blog!
    Heel veel dikke knuffels! Liefs, mam

  • 13 Maart 2016 - 19:40

    Suzanne:

    Gelukkig maar dat het uiteindelijk goed gegaan is met de reis! Verder super mooie foto's!
    Succes met je jetlag en alvast succes met stage! xxxx

  • 13 Maart 2016 - 20:06

    :

    Over Happy Feet gesproken, die heb ik gezien in het vliegtuig ;) :P

  • 13 Maart 2016 - 21:26

    Thirza:

    Juud, wij vinden je een stoere chick! Mijn eerste berichtje ging mis, maar gelukkig is je internet oké :). Maar als deze wel lukt, krijg je via hier ook een lekkere dikke knuffel van mij! Xx Thirzie en Jeroen

  • 13 Maart 2016 - 21:56

    Aafke:

    Ha, die Judith,
    Fijn dat we mee kunnen genieten met je belevenissen. Schrijven kun je, dat weten we. Dus benieuwd naar je volgende verslagen. Geniet van je stage en een goede tijd in ver weggistan.

  • 13 Maart 2016 - 23:18

    (tante) Germartha:

    Hoi lieve nicht!

    Je hebt er al een heel avontuur opzitten! Heel leuk om je zo te kunnen volgen. Ik hoop dat je vandaag een beetje bij kon komen van de reis. Heel veel succes met je eerste stagedag morgen en tot je volgende blog!

    knuffel van je Zeewoldese tante

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Guelph

Canada 2016

Canada 2016

Recente Reisverslagen:

01 Augustus 2016

Thuis in Nederland

29 Juli 2016

Oh Canada...

26 Juli 2016

Lake Superior

24 Juli 2016

Rodeo en Thunder Bay

20 Juli 2016

Nachtelijke avonturen

Actief sinds 20 Jan. 2016
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 6454

Voorgaande reizen:

12 Maart 2016 - 30 Juli 2016

Canada 2016

Landen bezocht: