Lente in Canada - Reisverslag uit Guelph, Canada van JudithO - WaarBenJij.nu Lente in Canada - Reisverslag uit Guelph, Canada van JudithO - WaarBenJij.nu

Lente in Canada

Door: Judith

Blijf op de hoogte en volg

15 Mei 2016 | Canada, Guelph

Nou ja, lente? Afgelopen week hebben we over het algemeen heerlijk weer gehad, met donderdag 24 graden met een gevoel van 27. Lekker!
Dit weekend hadden jullie het niet alleen in NL koud, ook wij kelderden lekker wat betreft de temperatuur. Kijk maar op de eerste foto wat ik vanochtend zag op de weersvoorspelling toen ik wakker werd. Daarover later meer.

Afgelopen donderdag was het dus prachtig weer. Ik ben na stage eerst nog langs de supermarkt geweest voor wat boodschapjes, waarna ik op huis aan ging. Eenmaal thuis waren de dochters en hospita net klaar met eten. Joan had ook voor mij 'gekookt', dus als ik het wilde hebben mocht dat. Het eten bestond uit steak (hoe kan het ook anders) en geroosterde sperziebonen. Daarnaast nog sweet corn met boter en zout. Lekker Canadees!

De beide dochters zouden op vrijdagochtend vertrekken voor een vakantie met hun vader (ouders zijn gescheiden, voor degenen die dit nog niet in de gaten hadden). Ze zitten momenteel op een cruise schip naar de Bahama's. Knettergek werd je van die meiden. Ze waren al weken op zoek naar de geschikte zwemkleding (pfff, arme mensen op die cruise :P (oooh)). Je moet het maar willen, zo lang op zo'n schip zitten!
Anyway, het is wel lekker rustig in huis. Ze blijven een dikke week weg. Als ze terugkomen, neemt Kim als het goed is haar kat eindelijk mee terug naar huis. Mag ook wel eens, want het beest zit hier inmiddels al 9 weken (net zo lang als ik hier zit dus). De hond zal er ook wel blij mee zijn, want de kat vind het een prachtig spelletje om de hond te meppen als die langs de stoel loopt waar de kat op zit.

Vrijdag had ik echt een baaldag. Alles ging mis en mijn humeur was heel gezellig. Daarop besloot Joan me er met de hond op uit te sturen om wat te ontspannen, "want dat vind je altijd zo leuk". Ik dus braaf de hond mee uit genomen en prompt werd ik nog beloond met een hond die zo ontzettend hyperactief en vrolijk was, dat ik een paar rode krassen op mijn arm rijker ben geworden. Wat erin geresulteerd heeft dat ik de hond nog een aantal keren op de grond heb geparkeerd. Het hielp wel, want het gespring deed ze nu alleen nog op afstand. Aan het eind van de ronde heb ik zelfs nog weer een rode Cardinal gezien! Joan hartstikke jaloers, want het zijn haar lievelingsvogels. Zij loopt het rondje wat ik had gedaan bijna altijd met de hond en heeft daar nog nooit een Cardinal gezien.
Eenmaal terug thuis stond Joan af te wassen. Ik kreeg een aansteker in de handen geduwd en de instructies een kampvuur aan te steken in de achtertuin. Oke, dan doen we dat maar! Kampvuurtje stoken is altijd leuk. Dus op zoek gegaan naar hout en de boel in de fik gestoken. Kampvuur in de achtertuin is hier in Guelph overigens niet toegestaan. Blijkbaar kun je er wel een vergunning voor aanvragen. Maar aan de andere kant mag je wel eten koken op open vuur. Logica?
Joan is na de afwas nog snel naar de grocery store geracet om wat snaaierij te halen om de avond door te komen. Ze kwam terug met een zak marshmallows, wat hotdogs, en een zak chips. Ik haalde wat takken van een struik (die blijkbaar enorme stekels heeft, zie je dus niet in het donker maar het gevoel is hetzelfde, kan ik je vertellen!) en Joan maakte voor ons beide een grote kop warme choco met een scheutje Amaretto. Lekker! Zo hebben we de hele avond bij het kampvuur gezeten.

Zaterdag hebben we de hele dag regen gehad. Ik heb niet veel gedaan, vooral veel schoongemaakt en ik had nog een stapel was die ik weg moest werken. Wat ik dus ook maar braaf gedaan heb, want de huiskabouters schijnen niet te snappen wat ze ermee aan moeten...

Vandaag had ik om 10 uur vanochtend mijn partboard paardrij uurtje gepland staan. Normaal doe ik dit op zaterdag, maar ze hadden gisteren een show en daarom kon ik gisteren niet rijden. Dus dan maar vandaag.
Alleen, het was hier dus ook enorm koud. Als je inmiddels de eerste foto nog niet bekeken hebt, ga dat nu dan even doen!
Er stond dus sneeuw voorspeld. Sterker nog, toen ik vanochtend de hond naar buiten deed sneeuwde het al. In de voorspelling wordt motsneeuw natuurlijk niet vermeld. En dat hebben we zo'n beetje de hele dag gehad. In combinatie met een flinke windkracht 5 met nog hele gezellige windstoten erbij. Heel leuk, als je over een weg fietst waar ze 80 mogen :P
Omdat er binnen les gegeven werd, was ik weer de sjaak en mocht ik in de sneeuw gezellig buiten rond hobbelen. En hobbelen was het. Ik zat weer op Zorro, de normaal doodbrave maar eigenwijze Quarter kruising. Volgens Zorro zat de bak vol met bakspoken, die ik niet kon zien. Ook een paar die ik wel kon zien, genaamd Hindernismateriaal, Omgevallen Stoel, Blauw Papiertje en Pion. Die waren eng, joh! Dat heeft me dus lekker bezig gehouden. Ook leuk was toen ik in galop wilde aanspringen. Dat deed Zorro ook braaf, maar na de eerste sprong vond hij het leuk om ineens BAM stil te gaan staan. Voor de beeldvorming, voorop een westernzadel zit een knop. Laten we het erop houden dat het pijn deed :P

Na het gehobbel met Zorro ben ik een kilometertje verder de weg af gefietst. Daar zit een vlindertuin, die ik maar eens moest gaan bezoeken. Ik was toch al in de buurt en het weer was niet bepaald geschikt om andere activiteiten te ondernemen. Wie ooit naar de Orchideeënhoeve is geweest zal dit een tegenvaller vinden, zo ook ik. Je betaalt je scheel (15,-) en bent met een uurtje weer buiten. Want het is erg klein. Erg klein. Vlinders zat, daar niet van, maar voor die prijs had ik wel ietsjes meer verwacht! Anyway, ik heb maar extra genoten (ook van de temperatuur daarbinnen!). Uiteraard is de camera weer goed van pas gekomen, een hele kleine greep hiervan is zowel hieronder te vinden als op Facebook (waar ik er een stuk meer kwijt kan).

Straks ga ik maar weer lekker in de hot tub zitten. Niks lekkerders dan na zo'n koude dag lekker ontspannen in het meest vervelende element der achtertuinen!

Groetjes!

  • 16 Mei 2016 - 11:26

    Opa En Oma Eisen:

    Hoi Judith
    Wat een gezellig verslag weer, vooral nou we hier ook zo'n beetje in wintertime leven. Je weet: gedeelde smart is halve smart!!! Ben je nog benieuwd naar de rest van Amerika? Ik zou er al lang genoeg van hebben.
    We hadden gisteravond Helene nog aan de telefoon, nou daar is het wel iets beter weer maar ook niet veel beter! Misschien als Wilco er bij is, dan wordt het vast "warmer".
    Liefs van ons +Rex.

  • 16 Mei 2016 - 15:58

    :

    Uiteraard ben ik nog benieuwd naar de rest van deze kant van de oceaan! Er valt nog zoveel meer te zien dan wij in een maand kunnen zien. Komt helemaal goed!

  • 17 Mei 2016 - 10:33

    Mama:

    Hé Judith,

    Nou, een baaldag mag ook wel eens; het kan niet altijd zonnig zijn! Maar lief dat Joan daar op zo'n leuke manier mee om is gegaan. Fijn om te horen dat je daar een "inval-moeder" hebt.
    Wij hadden hier gisteren vrij, op 2e Pinksterdag. Jij moest zeker werken? Dat hebben we in Nederland toch wel even beter geregeld...;). Maar ik denk dat je wat natuur betreft het toch echt van Canada moet hebben.
    Papa en ik waren naar Soldaat van Oranje geweest en waren erg onder de indruk van de musical. Papa had daarna als verrassing voor een etentje in Den Haag gezorgd. Het was dus een super-gezellige dag!

    Hier is het lekker druk met allerlei mensen die deadlines voor de studie moeten halen en sollicitatiegesprekken moeten voeren (inclusief Elise!). Als moeder pik je wel een graantje mee van alle onrust, die ze overigens niet echt laten merken, hoor.
    Hopelijk keert bij jullie (ook) snel de lente weer wat terug. Zo slecht is het weer hier nog niet; je kan je kleden op de kou.
    Houd je taai daar. We zullen gauw weer eens Skypen.

    Tot gauw!
    Dikke knuffel, mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Guelph

Canada 2016

Canada 2016

Recente Reisverslagen:

01 Augustus 2016

Thuis in Nederland

29 Juli 2016

Oh Canada...

26 Juli 2016

Lake Superior

24 Juli 2016

Rodeo en Thunder Bay

20 Juli 2016

Nachtelijke avonturen

Actief sinds 20 Jan. 2016
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 6412

Voorgaande reizen:

12 Maart 2016 - 30 Juli 2016

Canada 2016

Landen bezocht: