Stage enzo - Reisverslag uit Guelph, Canada van JudithO - WaarBenJij.nu Stage enzo - Reisverslag uit Guelph, Canada van JudithO - WaarBenJij.nu

Stage enzo

Door: Judith

Blijf op de hoogte en volg

14 April 2016 | Canada, Guelph

Gisteren heb ik een conferentie gehad hier in het Holiday Inn hotel. Het werd georganiseerd door Canadian Dairy Network, waar ik dus stage loop. Het was een open industry dag, waarbij vertegenwoordigers van verschillende andere genetica bedrijven waren uitgenodigd, waaronder ook AI bedrijven en een aantal melkveehouders.
De dag begon om 9 uur en de ontvangst in het hotel was erg goed. Er was koffie en thee, en er stond allerlei lekkers uitgestald: croissantjes, muffins en iets van bladerdeeg met jam. Erg lekker!
De presentaties werden gegeven door voornamelijk medewerkers van CDN, maar ook door 2 post-doc studenten waaronder de studente die mij begeleid. Zij heeft dus ook het hoof health project gepresenteerd waarin ik ook al als medewerker ben genoemd. Best leuk ;)
In de ochtendpauze waren de croissantjes en overige dingen vervangen door verse chocolate chip cookies. Heel lastig natuurlijk! Na de pauze kwamen er nog 3 presentaties en toen was het tijd voor de lunch. Met z’n allen naar de hal, waar de lunch werd geserveerd in vorm van een lopend buffet. Het was erg lekker, en zowaar zelfs ook gezond! Beetje jammer alleen (vanuit gezond perspectief) dat het toetje bestond uit cheesecake en brownies. Wat ik natuurlijk niet zo’n ramp vond.
Na de lunch gingen we weer verder met de tweede helft van het programma. Ik zal jullie de details besparen, maar er ontstonden leuke discussies tussen de verschillende aanwezige partijen, omdat ieder een ander gebruiksdoel voor ogen heeft. Waar de academici vooral zicht houden op het verbeteren van bepaalde eigenschappen binnen de melkveehouderij, zijn boeren vooral geïnteresseerd in het praktisch nut van de lopende onderzoeken. Dat nut was niet overal even duidelijk en daar ontstonden soms dus felle discussies. Erg leuk, want zo viel het Italiaanse vuur van mijn begeleider extra goed op, haha! (Gevalletje als je z’n handen vast bindt komt er waarschijnlijk een stuk minder uit.)
Op stage zelf besteed ik mijn dagen inmiddels met iets meer praktisch werk. De datafile die ik nu heb, geeft uiteraard weer problemen. Lang leve Excel. Het blijkt namelijk zo te zijn dat de Amerikaanse en Europese Excel niet helemaal goed op elkaar aansluiten. Jippiejee.. Nu zijn dus alle datums niet goed overgezet en worden op mijn laptop niet als datum herkend. Aan mij dus nu de eer om alle datums handmatig goed te gaan zetten. En dan hebben we het over een bestand van ruim 100.000 records. Daar ben ik de rest van de week nog wel zoet mee!
Overigens heb ik gisteren dan eindelijk mijn eerste cheque ontvangen! Ze hebben besloten mij in 2 keer alles uit te betalen. Nu dus de eerste en half mei krijg ik de 2e cheque. Beide goed voor een leuk bedragje in CA$. Vanmiddag ga ik even langs de bank en kijken hoe ik die cheque omgezet krijg in bruikbare centjes.

Intussen vriest het ’s nachts hier nog lekker door. Overdag is het sinds gisteren al wel erg lekker zonnig en voel je het ook al iets opwarmen (al komen we nog niet veel verder dan een graad of 8). Komend weekend wordt het dan echt lente met op zondag temperaturen tegen de 20 graden! Daar ga ik dus mooi van genieten.
De fiets is nog steeds mijn trouwe tweewieler die me overal en nergens naartoe brengt. Dit tot groot vermaak van het manvolk. Er gaat zelden een dag voorbij dat er niet getoeterd of gezwaaid wordt.

Nog een nieuwtje, mijn eerste westernles is eindelijk gepland! Op 23 april heb ik dan eindelijk mijn eerste les hier in Canada. Ik ben reuze benieuwd, ik zou liever vandaag dan morgen gaan! Morgen maar eens een autootje regelen, want om nou 30 km te gaan fietsen (enkele reis) gaat me wel een beetje ver.

  • 14 April 2016 - 16:25

    W:

    Ik denk dat excel de landinstellingen van je laptop over neemt. Je zou deze op Canada kunnen zetten dan worden de datum tijd formaten herkend. Die zijn meestal YYYY-MM-DD Oftewel van rechts naar links. In Europa wordt er gewerkt met DD-MM-YYYY Mocht je eventueel je instellingen niet helemaal willen slopen dan kun je een nieuw gebruikersaccount aanmaken op je laptop.

  • 14 April 2016 - 16:28

    :

    Nee ik doe het wel gewoon handmatig. Het stomme is, hij heeft de datums nu als MM-DD-YYYY. En in Canada is het dus YYYY-MM-DD. Hij snapt het verschil niet meer tussen dag en maand. Daar zit het probleem. Och, ik kan verder toch nog niks (bij gebrek aan nog meer data) dus ik doe het gewoon zoals ik nu doe.

  • 14 April 2016 - 16:29

    W:

    *zucht*

  • 14 April 2016 - 16:52

    :

    Nou ja, ik denk niet dat dat het probleem op gaat lossen. Want op de laptop van mijn begeleider doet hij het ook, en die heeft hem wel gewoon hier in CA gekocht. Dus denk dat het gevalletje Europa-Amerika hier gewoon niet opgaat. Denk meer een gevalletje verrekte-flut-Excel :P

  • 14 April 2016 - 17:02

    W:

    Je moet ook wat te doen hebben daar :P

  • 14 April 2016 - 17:31

    Tim:

    Je kunt toch per cel aangeven wat voor informatie er in staat en op welke manier dat gepresenteerd wordt?
    Als de datum in een bepaald formaat staat ingesteld voor een cel dan kun je die heel gemakkelijk wijzigen in het formaat dat je wil. Als de cel helemaal niet als een bepaalde datum is opgemaakt, maar bijvoorbeeld als tekst, dan kun je die cel alsnog opmaken als datum. Dan moet je natuurlijk wel de juiste datumvorm selecteren zodat Excel het herkent, daarna kan je het omzetten naar het gewenste datumformaat zoals je het graag wil weergeven. Tip: je kunt ook kiezen de datum uit te schrijven in letters (weekdagen en maanden) waardoor er geen vergissing kan ontstaan in welk formaat het nou eigenlijk staat.

    Hoe dan ook, veel succes!

  • 14 April 2016 - 17:47

    :

    Punt is dat hij het niet erkent als zijnde MM-DD-YYYY. Hij herkent alleen de data die DD t/m 12 hebben. Daar maakt hij dus zelf DD-MM-YYYY van, wat dus foutief is. Bij selecteren van de betreffende datumsoort in de opmaak, snapt hij er nog steeds geen bal van.
    Mijn nieuwe projectje voor de komende tijd, haha!
    Morgen krijg ik de laptop van mijn supervisor, dan kan ik gaan kijken of ik tijdens het downloaden iets kan veranderen waardoor het wel goed gaat.

  • 15 April 2016 - 11:46

    Mama:

    Ha Judith,

    Wat leuk dat je mee kon naar die conferentie! Ik ben benieuwd hoe je naam ( Ouwejan) werd uitgesproken in het Engels-Italiaans... Maar de verzorging van het eten en drinken is wel heel belangrijk op zo'n dag; dat ben ik met je eens. Is dat goed voor elkaar, dan is de dag al een stuk beter geslaagd ;)

    Geniet van het mooie weer komend weekend. Pap en ik gaan een nachtje weg, zaterdag. Naar Andijk; we gaan kijken of de bollenvelden in bloei staan. Maar het weer wordt wel minder, zeggen ze. Ach, we vermaken ons vast wel.
    Tot gauw! Een echte hollandse knuffel voor jou!

  • 17 April 2016 - 17:36

    Opa En Oma Eisen:

    Hoi Judith, al reageren we niet steeds, we genieten van je blog!Veel succes verder en geniet er ook van!!
    groetjes van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Guelph

Canada 2016

Canada 2016

Recente Reisverslagen:

01 Augustus 2016

Thuis in Nederland

29 Juli 2016

Oh Canada...

26 Juli 2016

Lake Superior

24 Juli 2016

Rodeo en Thunder Bay

20 Juli 2016

Nachtelijke avonturen

Actief sinds 20 Jan. 2016
Verslag gelezen: 100
Totaal aantal bezoekers 6433

Voorgaande reizen:

12 Maart 2016 - 30 Juli 2016

Canada 2016

Landen bezocht: